Significación semiótica del diseño del jardín el Laberinto, paradigma del Yuanming Yuan
Description
During the late 18th century, European Jesuits built a labyrinth located within Western Mansions complex in the northeast of Yuanming Yuan Garden. The destination of the labyrinth was an open-air scenery designed with western illusionist techniques for the entertainment of the emperor Qianlong. This article analyses the design of the labyrinth from a visual language point of view. Semiotic structures and tools were employed to interpret the ex pression of architectural forms of this art work and formulate a subsequent understanding of these forms by turning each element into a communication tool. This original labyrinth was encoded by the pictorial-architectonic hybridization developed by the Jesuit missionaries in China.
Abstract
En el siglo XVIII, los jesuitas europeos construyeron, en el complejo de los palacios de estilo europeo en el noreste del jardín Yuanming Yuan, un laberinto. Su destino fue un escenario al aire libre para disfrute del emperador Qianlong. Este artículo analiza el diseño del laberinto desde el punto de vista del lenguaje visual. Se utilizaron estructuras y herramientas semióticas para interpretar la expresión de las formas arquitectónicas de esta obra de arte y formular su comprensión posterior convirtiendo cada elemento en herramienta de comunicación. Este original laberinto fue codificado por la hibridación pictórico-arquitectónica desarrollada por los misioneros jesuitas en China.
Additional details
- URL
- https://idus.us.es/handle//11441/106774
- URN
- urn:oai:idus.us.es:11441/106774
- Origin repository
- USE